Mi a személyes márka?

Mi az a személyes márka?

A személyes márkád tulajdonképpen Te magad vagy. Az, hogy milyen hatást gyakorolsz másokra, és mit gondolnak rólad a többiek. Ezt a képet tudatosan is tudod alakítani azzal, ahogy kommunikálsz négyszemközt a kollégákkal,         és azzal is, ahogy a közösségi médiában jelen vagy. A szakmai jelenléted azért fontos a Facebook-on és a LinkedIn-en, mert az állások közel felét ismerősök útján töltik be a cégek. Ezek egy része ugyan protekcióval kerül betöltésre, de a nagyobb része úgy, hogy ismerősök útján jut el a megüresedés híre a leendő munkatárshoz. 
Azért célszerű a közösségi médiát szakmai hírek megosztására is használnod, mert az ismerőseid így fogják tudni milyen területen dolgozol, és eszükbe fogsz jutni, ha Hozzád passzoló álláslehetőségről hallanak.
Belegondoltál már, hogy azzal amit a Facebook-on kiposztolsz vagy megosztasz hogyan befolyásolja a rólad kialakított képet? Vagy hogy a LinkedIn-re feltöltött profilod mit árul el rólad? Még az is, ha nincs ilyen profilod?

Éppen ezért érdemes Neked is tudatosan, átgondoltan építened a személyes
brandedet úgy, ahogy ezt a híres emberek, sportolók is teszik. Például Hosszú Katinka a magyar Iron Lady. 

 

Hogy miért fontos ez?


Azért fontos erre figyelned, mert a cégek szinte minden esetben rákeresnek a jelentkezőkre Linkedin-en és/vagy Facebook-on. Sőt! 
Egyre többször hallani azt, hogy a cégek egy pozíció megüresedésekor még akár álláshirdetés kiírása előtt saját maguk keresik meg a potenciális munkatársakat a LinkedIn-en és a Facebook-on.
Éppen ezért, ha állást keresel, vagy munkahely váltáson gondolkodsz, akkor különösen fontos, hogy ezekre tudatosan odafigyelj. Például, ha elmész egy szakmai rendezvényre vagy üzleti útra, akkor érdemes készítened egy képet, és megosztanod a Facebook-on. Vagy ha olvasol egy jó szakmai cikket azt is megoszthatod szakmabeliek figyelmébe ajánlva.

 

Megdöbbentő adat


Gondoltad volna, hogy a cégek 75%-a vett már fel közvetlenül a LinkedIn-ről új munkatársat? És a Facebook-ról is 26%-uk? Neked van LinkedIn profilod?
Megtalálnának a potenciális munkáltatók?

 

Legyél tudatos és legyél látható!


Ha megfogadod a tanácsomat, akkor a jövőben Te is tudatosan foglalkozni fogsz a személyes márkád, a karriered építésével - függetlenül attól,
hogy most éppen van-e munkád vagy nincs.
Légy látható, és add meg az esélyt annak, hogy Rád találjanak a cégek!

Nincsenek megjegyzések: